Blog om SEO, SEM & SMM

OnlinePartners team

Breaking: OnlinePartners opkøber århusiansk online marketing bureau

onlinepartners-flere-kunder
D. 01. juli 2015 af Rune Hansen (Skriv en kommentar)

Det er med stor glæde, at jeg i dag kan løfte sløret efter mange måneders dialog og forhandling: Vores dygtige kollegaer fra online marketing bureauet Flere Kunder ApS, bliver pr. dags dato en del af OnlinePartners. Flere Kunder har store kompentencer indenfor search-marketing og formår i høj grad også at benytte content marketing, e-mail marketing, […]

Low Budget SEO – Kom billigt igang med SEO – SEO brevkassen

SEO-brevkassen, Grosen Friis
D. 06. maj 2015 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Video: Grosen besvarer i dette klip månedens spørgsmål til SEO-brevkassen, som denne gange omhandler low budget SEO og herunder, hvordan man kommer godt igang med SEO så billigt som muligt. Spørgsmålet lyder: “Hej OnlinePartners, jeg er netop sprunget ud som selvstændig og har i samme forbindelse udgivet en hjemmeside. Hvordan kommer jeg som helt nystartet […]

Straffet af Google? Sådan rydder du op i dine dårlige links + case

Google straf pga. dårlige links?
D. 13. april 2015 af Morten Nevado (Skriv en kommentar)

Indgående links til din hjemmeside har altid været en vigtig ingrediens til at få et løft af Googles søgealgoritme. Det er der ikke noget nyt i. Men over de seneste par år er kvaliteten af disse links blevet en ekstremt vigtig faktor. For nu kan dårlige links skade din hjemmeside, så du ikke kan komme […]

OnlinePartners åbner afdeling i Århus – kom til reception & fredagsbar 20. februar

aarhus-onlinepartners
D. 13. februar 2015 af Rune Hansen (Skriv en kommentar)

Århus, baby! Det er med stor glæde, vi kan meddele, at OnlinePartners pr. 20/2 åbner en afdeling i Århus. Dette gør vi bl.a. for at give vores eksisterende medarbejdere fra Århus en lokal base (så de ikke altid behøver at pendle til vores hovedkontor i Kolding), samt for at være tættere på vores faste kunder […]

Sådan laver du et SEO-sundhedstjek af dit website med Screaming Frog

seo-sundhedstjek-screaming-frog
D. 06. februar 2015 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Dette blogindlæg vil vise, hvordan du kan bruge programmet Screaming Frog til at lave et hurtigt sundhedstjek af dit website. Screaming Frog er navnet på en type af software som bliver kaldt en spider. En spider kan du blandt andet bruge til at gennemkravle dit website og få information om samtlige sider på websitet – naturligvis […]

Norsk SEO & AdWords specialist ansat – velkommen til Øyvind Johansen

seo-adwords-norge
D. 02. februar 2015 af Rune Hansen (Skriv en kommentar)

Ansættelse: SEO & AdWords specialist med fokus på Norge I dag starter vores norske SEO & AdWords specialist, Øyvind Johansen, som skal hjælpe vores kunder med at dominere Google.no – og dermed øge kundernes synlighed og salg i Norge. Øyvind har stor erfaring med tekstforfatning og er meget passioneret omkring search marketing. Han vil fysisk arbejde […]

SEO anno 2015 – 10 parametre der vil få større betydning (webinar)

seo-2015
D. 30. januar 2015 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Indhold Skriv til mennesker – ikke til Google Forebyg dobbeltindhold og tyndt indhold Skab kvalitative links – og ryd op i dine gamle links Skaf omtale via PR og sociale medier – brandbuilding Brugeradfærd – fokus på usability og konvertering Gør dit website responsivt – tilpasset alle platforme Optimer hastighed Webarkitektur tilpasset søgemønstre og semantik […]

Julehilsen fra OnlinePartners + fraklip

Julehilsen-onlinepartners-fraklip

Her får du en julehilsen fra OnlinePartners inkl. fraklip fra vores videoer. Glædelig jul og godt nytår til dig og dine nærmeste. Med venlig hilsen Team-OnlinePartners

Besøg hos Google i Dublin + Google Accelerate konference

Google_logo (1)
D. 12. december 2014 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Jeg er netop hjemvendt efter 2 spændende dage i Dublin, hvor jeg var inviteret af Google til konferencen Google Accelerate. De 3 vigtigste budskaber under Google Accelerate var: Mobile search Intelligent remarketing Stigende kompleksitet Antallet af Google-brugere stiger og stiger. For øjeblikket er ca. 39 % af verdens omkring 7,4 mia. mennesker online. Om 5-10 år forventes det, […]

Undgå disse 6 SEO-fejl før du skifter fra HTTP til HTTPS (video + artikel)

Skift fra HTTP til HTTPS
D. 21. november 2014 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

I august 2014 annoncerede Google, at de fremover ville opfatte HTTPS som et positivt ranking-signal. Sagt på en anden måde så siger Google, at det fremover vil gavne dit website i Googles søgeresultater, hvis både brugerne og Googlebot kan tilgå dit website over en krypteret HTTPS-forbindelse, der øger sikkerheden. Hvor benytter man allerede HTTPS? Krypterede HTTPS-forbindelser […]

Danmarks første statsgodkendte SEO-uddannelse: SEO Business Diploma

SEO uddannelse

OnlinePartners har i samarbejde med IBA Erhvervsakademi Kolding udviklet Danmarks første statsgodkendte SEO-uddannelse på videregående niveau. Uddannelsen hedder SEO Business Diploma og kan tages både i Kolding og København. Det første hold er netop i gang med den afsluttende opgave, og de to næste hold er næsten ved at være fyldt op. Målet med uddannelsen […]

Den ultimative AdWords-guide: Sådan kommer du godt i gang

AdWords guide - kom godt igang med annoncering på Google.
D. 31. oktober 2014 af Kim Petersen (Skriv en kommentar)

Vinder PPCSEMAward 2014 Annoncering på Google er ekstremt effektivt til at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed og øge salget af dine produkter eller ydelser. Med Google AdWords kan du nemlig få fat i kunderne, når de søger efter lige netop det, du sælger. Annoncer både over og omkring Googles organiske søgeresultater, sikrer dig maksimal synlighed. Det […]

Nu skal du vælge side: Vil du forfølges af reklamer?

2014-09-30_14-42-11

Atlas og Ello er de to største buzzwords inden for sociale medier lige nu – og de er hinandens modsætninger. Branchen er ved at splittes i to retninger: For og imod annoncering på de sociale medier. Atlas – Reklamer, Ja tak! Facebook er i gang med at udrulle deres nye annonceringsteknologi Atlas. Dette kommer til […]

Kan dofollow links skade hjemmesiden der linker? Bør nofollow bruges?

dofollow-nofollow-links

Vinderen af denne udgave af SEO-brevkassen er Heine Aaen Hansen, som spørger: “Hejsa. Kan dofollow links skade hjemmesiden der linker? Jeg tænker ikke på kommentarer i blogs, men f.eks. links til partnere på ens hjemmeside. Findes der en god SEO-grund til at lave disse links til nofollow?” Transscript af videoen Vinderen denne gang er Heine […]

13 Google kommandoer du bør bruge i dit SEO-arbejde + case (Dinero)

Google kommandoer til SEO
D. 22. august 2014 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Vinder Søgemaskineoptimering/SEOSEMAward 2014 Der findes et væld af Google kommandoer, man kan bruge til at forfine sine Google-søgninger med, og de er ikke kun til almindelige brugere, der leder efter information, varer, tjenester eller hvad de nu søger efter. Disse kommandoer kan med fordel bruges i SEO-arbejde såsom: Søgeordsanalyse og onsite optimering Finde linkbuilding-muligheder Teknisk […]

Facebook-sider får nyt design – Hvad betyder det for din side?

D. 10. juni 2014 af Nete Kaasen (Skriv en kommentar)

Hvis du eller din virksomhed har en Facebook-side, skal du være opmærksom på, at Facebook i denne uge præsenterer et helt nyt design til alle sider. Det nye design har været tilgængeligt et stykke tid, men fra fredag d. 13. juni opdateres alle sider til det nye design, og her kan du læse hvad det […]

URLer der ender på skråstreg – godt eller dårligt? SEO-brevkassen

Skråstreg og SEO
D. 03. juni 2014 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Video: Grosen Friis besvarer i denne video månedens spørgsmål til SEO-brevkassen, som lyder sådan her: “Når jeg laver WordPress-hjemmesider, så plejer jeg at opsætte blogindlæg til at ende på skråstreg – er det godt i forhold til SEO? Se Grosens svar herunder:

5 tips om sidetitlers længde + gratis sidetitelværktøj

sidetitler
D. 04. april 2014 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Google har i 2014 redesignet deres søgeresultater, og det har fået stor betydning for, hvor meget af en sides titel Google vælger at fremvise i sine søgeresultater. Årsagen er at hvert bogstav, tal og specialtegn ikke længere vægtes ens i bredden (pixels) i Googles søgeresultater. Samlet viser Google nu op til 512 pixels af en […]

SEO test 6# Indekserer Google indhold genereret via dynamisk JavaScript?

SEO generisk javascript test
D. 25. februar 2014 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Efterhånden som flere og flere websites vælger at fremvise indhold via dynamisk JavaScript, såsom Ajax/jQuery, har vi valgt at teste om Google i skrivende stund vælger at indeksere forskellige former for indhold, som genereres via dynamisk JavaScript. Opbygning af SEO-testen: Hvis der i teksten er anvendt ordene ‘dynamisk JavaScript’, så refereres der naturligvis til den […]

Deling på Facebook – regler, lovgivning og alt det andet du bør vide

deling-paa-facebook
D. 31. januar 2014 af Nete Kaasen (Skriv en kommentar)

Bruger du Facebook i markedsføringen af din forretning, kan du i dette indlæg blive lidt klogere på én bestemt funktion, nemlig deling af opslag på din virksomhedsside. Facebook er et kraftfuldt værktøj når vi taler markedsføring, fordi du har mulighed for at nå ud til rigtigt mange mennesker, og derfor er det fristende at opfordre […]

Skaber vores PDF dokumenter et SEO-problem?

pdf-dokument-seo
D. 06. december 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Video: Grosen Friis besvarer i denne video månedens spørgsmål til SEO-brevkassen, som lyder sådan her: “På vores hjemmeside har vi en masse tilknyttede PDF og med samme indhold som vi har på selve hjemmeside. Kan det skade os i forhold til Google?” Se Grosens svare herunder: Man kan godt ende med at få problemer med […]

5 tips til optimering af intern linkstruktur

optimering-af-intern-linkstruktur
D. 19. november 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Optimering af den interne linkstruktur på ens website/-shop handler om at tildele intern PageRank optimalt rundt på de enkelte sidetyper. Oftest har forsiden brug for mest intern PageRank for at få en god placering i Googles søgeresultater, og hvis der er tale om en webshop, så vil de sider, der har brug for næstmest intern […]

Kan billeder skabe duplicate content?

dofollow-nofollow-links
D. 08. november 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Video: Grosen Friis besvarer i denne video månedens spørgsmål til SEO-brevkassen, som lyder sådan her: “Skaber samme billeder på flere portaler duplicate content – eller? Jeg rådgiver og underviser kunstnere i at sælge mere på nettet. Flere af dem har deres værker på en kommerciel kunstportal. Denne kunstportal sælger på, at de sikrer hver kunster […]

Content Day 2013 på IBC – Greatest Hits

content-day-ibc-innovationsfabrikken
D. 30. oktober 2013 af Nete Kaasen (Skriv en kommentar)

Tirsdag d. 29. oktober 2013 deltog OnlinePartners Content Marketing team i IBC’s Content Day på Innovationsfabrikken i Kolding. Hos OnlinePartners arbejder vi hovedsageligt med SEO, men vi oplever en øget efterspørgsel efter content marketing, som desuden også i høj grad bør tænkes ind i SEO-indsatsen. Vi har bl.a. løst opgaver med opbygning af internationale communities, […]

SEO vs. sitemaps? Få bedre indeksering & rankings med HTML-sitemaps

Sitemaps
D. 11. oktober 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Dette blogindlæg + den tilhørende video handler ikke om Google XML sitemaps, men i stedet om at maksimere SEO-udbyttet af helt traditionelle HTML baserede sitemaps på dit website/webshop. Det er især websites/-shops med en meget dyb intern linkstruktur, som med fordel kan tilføje eller tilrette eksisterende sitemaps. Lad os antage vi har en webshop der […]

Onpage SEO tjekliste – sådan laver du effektiv onsite SEO på dine landingssider

SEO workshop
D. 18. september 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Her får du en 6 punkts onpage-SEO-tjekliste, som er til dig der ikke vil glemme alle de vigtige SEO elementer på en landingsside. 1. Titler Titlen bruges som overskriften i Googles søgeresultater Titlen har stor betydning for en sides placering i Googles søgeresultater Sørg for at din title indeholder de vigtigste søgeord, som siden skal […]

Meta description på Google er ikke identisk med den fra min hjemmeside? SEO-brevkassen

D. 17. september 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Video: Grosen Friis besvarer i dette klip månedens spørgsmål til SEO-brevkassen, som lyder sådan her: “Den meta description jeg har indtastet på min hjemmeside, er ikke identisk med den meta description som vises ved en søgning på Google. Hvad skyldes dette?“. Har du spørgsmål eller kommentarer til denne video om meta descriptions, titles og om […]

Kvalitet eller kvantitet – Hvad vælger du i din Facebook markedsføring?

I de seneste uger er fronterne mellem de danske Facebook marketeers blevet trukket gevaldigt op, og man begynder at kunne ane to lejre inden for branchen. Startskuddet blev Facebooks ændrede promotional guidelines der, som en trold af en æske, poppede op og satte en skræk i livet på mange, der anede en fremtid med spam […]

Nye regler for Facebook konkurrencer kræver quality content

D. 28. august 2013 af Nete Kaasen (Skriv en kommentar)

Facebook har netop offentliggjort en ændring i deres promotional guidelines, der har stor betydning for de virksomheder, der ønsker at markedsføre sig via Facebook. Med henblik på at gøre det nemmere at promovere sin virksomhed, har Facebook nemlig fjernet de regler, der bl.a. krævede, at Facebook konkurrencer skulle ligge i en 3. parts applikation, og […]

Husk 301 redirects ved flytning af website til ny platform og domæne

D. 05. august 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Hvis du vælger at skifte/opgradere til en ny teknisk hjemmeside-platform eller hvis du vælger at skifte til at helt nyt domæne, så er der en vigtig – men ofte overset – opgave der skal løses. Du skal sørge for, at det nye website overtager det gamles websites gode placeringer i Googles søgeresultater på alle relevante […]

Indhent tilbud og priser på søgemaskineoptimering

D. 22. juli 2013 af Rune Hansen (Skriv en kommentar)

Video: Søger du priser og et uforpligtende tilbud på effektiv søgemaskineoptimering, så lad os komme med et skræddersyet oplæg på, hvad vi kan tilbyde dig som seriøs leverandør af søgemaskineoptimering. Følg linket her og udfyld vores kontaktformular – du hører fra os indenfor 24 timer: www.onlinepartners.dk/hent-tilbud → www.onlinepartners.dk/hent-tilbud

Hvordan kommer jeg effektivt igang med SEO? SEO-brevkassen

D. 27. juni 2013 af Rune Hansen (Skriv en kommentar)

Video: Rune Hansen besvarer i dette klip månedens spørgsmål til SEO-brevkassen, som denne gang omhandler hvordan man kommer bedst fra start med sin SEO indsats, så tiden disponeres bedst og mest effektivt. Se med her og få et indblik i IRTA-modellen, hvilke faser SEO består af samt hvilken rækkefølge du skal gribe optimeringen an på. […]

Sortering af produkter på webshop-kategorier? SEO-brevkassen

D. 04. juni 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

VIDEO: Grosen Friis besvarer her denne månedens spørgsmål til SEO-brevkassen, som omhandler optimal filtrering af produkter på webshop-kategorisider i forhold til URLer og SEO. Se med og skriv gerne en kommentar, hvis du har spørgsmål eller andre input til videoens emne. Finder du denne video brugbar, sætter vi naturligvis pris på, at du deler den […]

Content marketing – meget mere end content

D. 29. maj 2013 af Nete Kaasen (Skriv en kommentar)

Content marketing er særdeles aktuelt netop nu, men hvad går det egentligt ud på? Som overskriften antyder, er der meget mere i det, end blot at producere mere indhold og i dette indlæg får du vores syn på, hvordan du får succes med content marketing. Hvad er content marketing? Lad os lige starte med at […]

5 sider der typisk skaber duplicate content på din hjemmeside

D. 23. maj 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Vi har tidligere lavet en video, der detaljeret beskriver, hvor henne på et website der kan opstå dobbeltindhold, med fokus på: Titler Meta-Description Brødtekst herunder om der er forskelle på om indholdet, der optræder to eller flere steder, ligger på samme eller på forskellige domæner. Vær opmærksom på følgende Der er imidlertid nogle bestemte typer […]

Kom til Twekantsbar (fredagsbar) hos OnlinePartners

D. 30. april 2013 af Rune Hansen (Skriv en kommentar)

Hvad er det og hvorfor skal jeg komme? #twekantsbar er et lokalt fredagsbar-arrangement, der er opstået på Twitter (det er en sammentrækning af Twitter + trekantsområdet + fredagsbar) – og vil du gerne møde nye og spændende folk indenfor marketing, IT og business i dit lokaleområde, er Twekantsbar lige noget for dig. Det hele foregår […]

Søgeordsanalyse: Gode søgeord og tools? SEO-brevkassen

D. 30. april 2013 af Rune Hansen (Skriv en kommentar)

Video: Rune Hansen besvarer i dette klip månedens spørgsmål til SEO-brevkassen, som denne gange omhandler søgeordsanalyse og herunder, hvordan man finder de bedste søgeord og hvilke forskellige søgeordsværktøjer, man kan bruge til det. Se med her og skriv gerne en kommentar, hvis du har spørgsmål eller andre input til videoens emne. Alle punkter samt links […]

Nete Kaasen ansat som Content manager hos OnlinePartners

D. 29. april 2013 af Rune Hansen (Skriv en kommentar)

Ansættelse: I dag starter Nete Kaasen hos OnlinePartners som Content manager. Nete er super skarp til bl.a. tekstforfatning og sociale medier og hun skal derfor hjælpe vores kunder med deres content-marketing strategier bygget på relevant kommunikation, branding og SEO. Tidligere har Nete været Community manager og copywriter hos forskellige virksomheder, hvilket bl.a. har givet hende […]

Onsite SEO – hvad er det og hvor vigtigt er det?

D. 12. april 2013 af Rune Hansen (Skriv en kommentar)

Video: I denne video forklarer Grosen om de forskellige aspekter i onsite SEO og vigtigheden heraf. Se med og skriv endelig en kommentar under videoen, hvis du har spørgsmål til onsite SEO.

Hvordan indekserer Google indhold i iframes? SEO-brevkassen

D. 22. marts 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Video: Denne måneds spørgsmål i SEO-brevkassen omhandler Googles indeksering af iframes i forskellige situationer – se med her og stil endelig spørgsmål i kommentarfeltet, såfremt du ønsker det.

Facebook hashtags – Hvad kan de bruges til?

For tiden er der meget snak i større internetmedier om, at hashtags måske finder vej til Facebook. Det skal vi selvfølgelig ikke kunne sige om de gør, men de findes allerede på f.eks. Twitter og Google+, hvor du kan bruge dem aktivt i din markedsføring. Hvad er hashtags? Hashtags er oftest brugt sådan: Næste gang […]

Grosen Friis indtræder som partner hos OnlinePartners

D. 15. marts 2013 af Rune Hansen (Skriv en kommentar)

Det er med stor tilfredshed, at jeg i dag kan offentliggøre, at Grosen Friis efter 6 måneders ansættelse som Senior SEO konsulent hos OnlinePartners, træder ind som partner i virksomheden pr. dags dato. Det vil i høj grad gavne både kunder og medarbejdere, at vi sikrer OnlinePartners forsatte faglige og kvalitetsmæssige vækst, i form af […]

Test af hreflang og canonical til international SEO

D. 08. marts 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Google’s hreflang funktion til international SEO har nu været tilgængelig i mere end et år, og derfor synes vi det var på tide at få lavet en klinisk SEO test heraf i større scala. Udover at teste om Googles hreflang har en effekt på hvordan ens websites ranker i Google’s landespecifikke indeks, så har vi […]

Hvordan læser søgemaskiner skjult tekst? SEO-Brevkassen

D. 01. marts 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Hvordan læser søgemaskiner skjult tekst på en hjemmeside? Har teksten en SEO-mæssig værdi? Se med når Grosen besvarer spørgsmålet i denne måneds udgave af SEO-brevkassen.

Teknisk SEO analyse – hvad, hvorfor og hvordan?

D. 22. februar 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Vi oplever hos OnlinePartners en stigende efterspørgsel på SEO-analyser, der enkelt og uden en masse unødvendige buzzwords, forklarer hvordan websites bør tilrettes, for at forbedre de organiske placeringer i søgemaskiner. Herunder forklarer vores kollega Grosen Friis lidt om indhold og udbytte af en sådan SEO analyse.

Bør dit website tilknyttes en lokal IP-adresse? SEO-brevkassen

D. 25. januar 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Kan du med fordel placere dit website på en IP-adresse, som er tilknyttet det land du vil ranke godt i? Se med og få del i vores erfaring med emnet i denne udgave af SEO-brevkassen.

SEO test 5# – Meta-robots, rel=nofollow og søgeord i URL

D. 16. januar 2013 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Fire kliniske SEO tests gennemført, test og svar finder du nedenfor: 1: Ranker target-side på link med unik ankertekst, hvis linket er på en side blokeret imod indeksering via Meta-robots = noindex, follow ? 2: Ranker target-side på link med unik ankertekst, hvis linket er på en side blokeret imod indeksering via Meta-robots = noindex, […]

Canonical eller noindex? Første video fra SEO-Brevkassen

Hvilken løsning er bedst at bruge – canonical eller noindex? Se vores nye video om emnet her.

Mine slides fra DM2012

D. 16. november 2012 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Her kan du downloade mine slides om PageRank Sculpting fra Digital Markedsføring 2012 i Holstebro. rel=nofollow på eksterne links Efter mit oplæg havde jeg samme eftermiddag en konstruktiv dialog med branchekolleger på Google+. Her bliver jeg opmærksom på at mit råd om rel=nofollow på eksterne links ikke er optimal. Rel=nofollow er ikke bare et PR […]

Mød OnlinePartners på e-handelskonferencen i Bella Centeret

D. 23. oktober 2012 af Rune Hansen (Skriv en kommentar)

Torsdag d.25 oktober deltager mere end 800 e-handlere og leverandører i Bella Centeret, til årets største konference og messe om e-handel i Danmark – og OnlinePartners deltager naturligvis også. Hvis du deltager så kom gerne forbi vores stand, især hvis du kunne tænke dig at: Høre om de nyeste tendenser indenfor SEO/SEM. Hilse på Grosen […]

SEO tests #4 – PageRank sculpting – giver optimering af intern linkstruktur bedre ranks?

D. 19. oktober 2012 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Giver optimering af den interne linkstruktur, og dermed optimering af intern fordeling af PageRank, bedre ranks i søgemaskinerne? Denne disciplin bliver også teknisk kaldet for PageRank sculpting og vi har opsat kliniske tests for at undersøge dette område nærmere. Vi satte os for at teste dette i to faser, og fase to blev kun igangsat […]

Hvor på dit website kan der opstå duplicate content?

D. 28. september 2012 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

At duplicate content kan skabe problemer for din hjemmesides rankings i søgemaskinerne, ved de fleste vidst allerede, men hvor kan problemerne konkret opstå og hvordan kan du undgå dem? Se med her og hør nærmere om hvor duplicate content kan opstå.

Markedsføring på sociale medier i Danmark

Der findes et utal af sociale medier, men hvad kan man bruge dem til, og hvilke er interessante i Danmark? Her finder du en kort oversigt over de mest brugte, samt hvilke annonceringsmuligheder der er på dem. Indholdsfortegnelse Facebook Twitter Google+ YouTube LinkedIn Pinterest Yelp Foursquare Opsummering Facebook Der er nærmest ingen grund til at […]

SEO tests 3# – Søgeordets placering i titler og Hx overskrifter

D. 21. august 2012 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

To kliniske SEO tests gennemført, test og svar finder du nedenfor: 1: Ranker søgeord i titlen bedst, hvis den står som det første ord? 2: Ranker søgeord i <h1>,<h2> … <h6> bedre end søgeord i almindelig brødtekst? Test 1: Søgeordets placering i titlen Ranker søgeord i titlen bedst, hvis den står som det første ord? […]

Kom med forslag til kliniske SEO tests

D. 10. august 2012 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Kliniske SEO tests… Vi har nu kørt to runder med kliniske SEO tests her på bloggen: Kliniske SEO tests – runde 1 Kliniske SEO tests – runde 2 Kliniske SEO tests – runde 3 Kliniske SEO tests – runde 4 Kliniske SEO tests – runde 5 Kliniske SEO tests – runde 6 Vi har selv […]

SEO tests 2# – Meta keywords/description og HTML kommentarer

D. 10. august 2012 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Ny mini-runde af kliniske SEO tests gennemført, test og svar finder du nedenfor: 1: Ranker en side i Google hvis det indeholder unikt søgeord i meta-keywords feltet? 2: Ranker en side i Google hvis det indeholder unikt søgeord i meta-description feltet? 3: Ranker en side i Google hvis det indeholder unikt søgeord i en HTML-kommentarer? […]

International SEO – en guide til global synlighed i søgemaskiner

D. 01. juni 2012 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

Hjemmeside eller webshop til flere lande? Har man brug for at udvide sin hjemmeside eller webshop til flere lande, så er der behov for flere sprog, men husk at det ikke alene er sprog der skal fokuseres på, snarere forskellige lande, og at nogle af disse lande ikke bare har et, men måske flere sprog. […]

Kom godt i gang med Twitter

Overvejer du at begynde at bruge Twitter, men er du lidt i tvivl om de forskellige muligheder og funktioner? Så læs med hér, hvor vi har lavet en god guide til dig der vil godt i gang. Twitter er mikroblogging og et socialt netværk, lidt i stil med Facebook og Google+. Du kan skrive små […]

Kom godt igang med en Google plus firmaside

De fleste virksomheder har en Facebook side men har din virksomhed ikke en Google plus side endnu, får du her en guide til at komme godt i gang. Først et par fordele – hvorfor skal du overhovedet lave en Google plus side? Sociale indikatorer påvirker din SEO – Google “lytter med” Dofollow links fra Googles […]

SEO tests #1 – Resultater fra seneste kliniske SEO tests

D. 12. april 2012 af Grosen Friis (Skriv en kommentar)

På det sidste har jeg gennemført forskellige kliniske SEO tests og nu er resultaterne kommet: 1: Læser Google kryptisk JavaScript og følger links i <a> tags? 2: Læser Google kryptisk JavaScript og følger links i non-<a> tags? 3: Ranker Google target URL for ankertekst i JavaScript link? 4: Ranker Google (stadigvæk) target URL for billedlinkets […]

Grosen Friis ansat hos OnlinePartners

D. 28. marts 2012 af Rune Hansen (Skriv en kommentar)

Det er med stor tilfredshed at vi hos OnlinePartners har ansat danmarks største SEO-nørd, Grosen Friis, der som Senior SEO konsulent skal hjælpe med at fastholde den positive udvikling i virksomheden. Mine kolleger og jeg ser frem til det tætte samarbejde med Grosen, og både vi og ikke mindst vores kunder, vil uden tvivl få […]

Kom godt i gang med din Facebook page (og Timeline)

Ultimo marts 2012 overgår alle pages til Timeline designet, men allerede nu er nyoprettede pages kun at finde i Timeline designet. Mange er i tvivl om hvordan man kommer i gang med sin Facebook page, så vi har samlet en omfattende guide for dig, så du kan komme godt i gang. Sådan opretter du en […]