Besøg hos Google i Dublin + Google Accelerate konference

Jeg er netop hjemvendt efter 2 spændende dage i Dublin, hvor jeg var inviteret af Google til konferencen Google Accelerate.

Grosen hos Google i Dublin

De 3 vigtigste budskaber under Google Accelerate var:

  1. Mobile search
  2. Intelligent remarketing
  3. Stigende kompleksitet

Antallet af Google-brugere stiger og stiger. For øjeblikket er ca. 39 % af verdens omkring 7,4 mia. mennesker online. Om 5-10 år forventes det, at de resterende 61% også kommer online, og at det i høj grad er fra mobile enheder.

1) Mobile

  • 51 % af forbrugerne i UK bruger mobilen til at tjekke priser, til at tjekke reviews og foretage sammenligninger med tidligere lignende køb
  • I butikker ses nu in-store ads, som gør, at man får ‘Læs mere’ funktionen ind i butikkerne – og gør ekspedienten endnu mere overflødig
  • Hotelkæder implementerer det receptionist-løse check-in, hvor du går direkte fra gaden op til dit forudbestilte værelse og lukker døren op med din smartphone

Context er ikke bare king, ‘Context is everything’.

Udfordringen for os som AdWords-bureau er her:

  • at hjælpe vores kunder med at få gjort deres website responsivt, så det både virker til desktop og på mobile enheder
  • at hjælpe vores kunder med at tilpasse deres AdWords-annoncer, så de så vidt muligt tager hensyn til, om folk søger hjemme eller fra kontoret på deres desktop, om de er i en fremmede by og leder efter et ledig parkeringshus på mobilen, eller de står i en butik og tjekker konkurrenternes priser

2) Remarketing

Google tilbyder nu, at annoncører kan lave langt mere intelligent re-marketing. Har du søgt på Adidas-sko, bliver du i fremtiden ikke bare bombarderet og forfulgt med Adidas-sko-ads, hvorend du bevæger dig på nettet. Google kommer til at stille værktøjer til rådighed, som eksempelvis kan hjælpe os med at målrette forskellige scenarier:

  • Førstegangs-søgende
  • Flergangs-søgende, som ikke har købt endnu
  • Flergangs-søgende, som stadigvæk undersøgende
  • Købt-for-nylig kunder
  • Gammel kunde, som måske trænger til at udskifte sit gamle produkt

Udfordringen for os som AdWords bureau er her at hjælpe vores kunder med at lave knivskarpe og målrettede annoncer, der netop passer til det stadige, som deres potentielle kunder befinder sig på, så vi kan guide dem hele vejen fra produkt-research til køb.

3) Kompleksitet

AdWords-brugere har i højere og højere grad brug for kompetente partnere på grund af den konstant stigende kompleksitet i AdWords.

Dette var blot et kort indlæg, da jeg gerne lige ville dele de vigtigste pointer. Nu går turen mod Sjælland til julefrokost for online-nørder 🙂

Grosen Friis
Skrevet af
Grosen Friis
Brugbar artikel? Del gerne med dit netværk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mød vores team

Meet out team