OnlinePartners – Datadrevet online marketing bureau

Besøg hos Google i Dublin + Google Accelerate konference

Jeg er netop hjemvendt efter 2 spændende dage i Dublin, hvor jeg var inviteret af Google til konferencen Google Accelerate.

De 3 vigtigste budskaber under Google Accelerate var:

  1. Mobile search
  2. Intelligent remarketing
  3. Stigende kompleksitet

Antallet af Google-brugere stiger og stiger. For øjeblikket er ca. 39 % af verdens omkring 7,4 mia. mennesker online. Om 5-10 år forventes det, at de resterende 61% også kommer online, og at det i høj grad er fra mobile enheder.

1) Mobile

Context er ikke bare king, ‘Context is everything’.

Udfordringen for os som AdWords-bureau er her:

2) Remarketing

Google tilbyder nu, at annoncører kan lave langt mere intelligent re-marketing. Har du søgt på Adidas-sko, bliver du i fremtiden ikke bare bombarderet og forfulgt med Adidas-sko-ads, hvorend du bevæger dig på nettet. Google kommer til at stille værktøjer til rådighed, som eksempelvis kan hjælpe os med at målrette forskellige scenarier:

Udfordringen for os som AdWords bureau er her at hjælpe vores kunder med at lave knivskarpe og målrettede annoncer, der netop passer til det stadige, som deres potentielle kunder befinder sig på, så vi kan guide dem hele vejen fra produkt-research til køb.

3) Kompleksitet

AdWords-brugere har i højere og højere grad brug for kompetente partnere på grund af den konstant stigende kompleksitet i AdWords.

Dette var blot et kort indlæg, da jeg gerne lige ville dele de vigtigste pointer. Nu går turen mod Sjælland til julefrokost for online-nørder 🙂