Hvordan kommer jeg effektivt igang med SEO? SEO-brevkassen

Video: Rune Hansen besvarer i dette klip månedens spørgsmål til SEO-brevkassen, som denne gang omhandler hvordan man kommer bedst fra start med sin SEO indsats, så tiden disponeres bedst og mest effektivt. Se med her og få et indblik i IRTA-modellen, hvilke faser SEO består af samt hvilken rækkefølge du skal gribe optimeringen an på.

Har du spørgsmål eller kommentarer til denne video om IRTA-modellen og effektiv SEO, så husk at du altid er meget velkommen til at skrive en kommentar herunder.

Ps. Sharing is caring – “Like” og del meget gerne 🙂

Skrevet af
Rune Hansen

Rune Hansen er CEO i OnlinePartners og Senior Digital Strategist med +10 års erfaring med markedsføring i søgemaskiner.

Se alle indlæg af Rune Hansen
Brugbar artikel? Del gerne med dit netværk

2 svar til “Hvordan kommer jeg effektivt igang med SEO? SEO-brevkassen

  1. Hej Rune. Dejlig nem og brugbar gennemgang af arbejdet med SEO, der ofte kan være svær at dele op i rækkefølge når det kommer til arbejdet i praksis. Du nævner blandt andet oprettelsen af title tags og meta-descriptions som værende relevant under step 3 – ‘trafik’. Kan disse elementer ikke også være relevante at inkludere under step 1 – ‘indeksering’ – og dermed hjælpe Google i arbejdet med at indeksere de helt sider i forhold til søgeord, man som virksomhed gerne vil relatere til hinanden?

  2. Hej Anette 🙂

    Elementerne hænger unægteligt meget sammen, dog er mit holdning til dit forslag om sammentænkning af punkt 1 ‘Indeksering’ og punkt 3 ‘trafik’, at der ikke bør tænkes på lækre formuleringer af titels/meta-descriptions så tidligt i forløbet. Mål nr.1 må være at sikre, at sitet er opbygget korrekt og kan indekseres optimalt.
    Du har selvfølgelig ret i, at det kan være svært at holde sig til rækkefølgen i praksis og at man som erfaren (konsulent) snildt kan tænke forskellige aspekter ind tidligt, så der spares tid og optimeringen bliver endnu mere effektiv. Men det “smukke” ved IRTA er nu engang, at den opstiller en prioriteret rækkefølge for hvor fokus bør være i SEO-processen. Dog vil jeg mene, at punkt 2 ‘ranking’ og 3 ‘trafik’ overlapper hinanden meget og sagtens kan tages på én gang (i hvert fald i forhold til formulering af gode titles der både indeholder de rigtige søgeord + kommunikativt sidder lige i skabet, så der sendes maksimal trafik videre fra SERPs).

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Mød vores team

Meet out team