SEO tests 2# – Meta keywords/description og HTML kommentarer

Ny mini-runde af kliniske SEO tests gennemført, test og svar finder du nedenfor:


Test 1: Meta-keywords

Ranker en side i Google hvis det indeholder unikt søgeord i meta-keywords feltet?

Svar: NEJ!

Eksempel:

<meta name="keywords" content="nogle, søgeord, er, kendte, andre,
er, unikke, eksempelvis, harddiskeerikkepladespillere"/>

Test 2: Meta Description

Ranker en side i Google hvis det indeholder unikt søgeord i meta-description feltet?

Svar: NEJ!

Eksempel:

<meta name="description" content="Her er så en test tekst og
det unikke søgeord kunne være hygeonkelsdominobrikker"/>

Test 3: HTML-kommentarer

Ranker en side i Google hvis det indeholder unikt søgeord i en HTML-kommentar?

Svar: Nej!

<!-- Fiskesuppeskeafdrypningsgaffel -->

Har du ideer til nye kliniske SEO tests vi kan lave, så er du meget velkommen til at stille forslag her.

Grosen Friis
Skrevet af
Grosen Friis
Brugbar artikel? Del gerne med dit netværk

14 svar til “SEO tests 2# – Meta keywords/description og HTML kommentarer

    1. Hej Jakob

      Ja, jeg laver nogle helt nye og så “rene” HTML sider som muligt, typisk en side til hver test, hvor jeg så placerer et unikt søgeord i de pågældende felter.

      Disse søgeord har jeg naturligvis først testet om er unikke ved at søge på dem i Google og verifisere at de ikke ranker på noget som helst. Søgeordene er også så tilpas “skøre” at sandsynligheden for at andre undervejs skulle finde på at skrive det samme er tæt på nul.

      Test HTML siderne har altid:
      – head og body sektion
      – i head sektionen har jeg altid et title tag
      – i body sektionen er der altid en lille kort bla bla bla tekst
      – i bunden af body teksten har jeg et link tilbage til forsiden af mit test website for ikke at bryde PageRank algoritmen.

      For at siderne bliver indekseret får de et link fra forsiden af mit test website med en ankertekst som ikke kan ødelægge testen.

      Håber det giver dig tilstrækkeligt med detajler?

      /Grosen

    1. Hej Lars Bo

      I mange tilfælde kan man kan lave en valid test på rigtige/normale sites, for der er alt for meget “støj” fra eksisterende indhold, interne/eksterne links etc.

      Så vil jeg hellere tage nogle tests og skalere dem op, men stadigvæk køre dem i et rent “laboratorie” miljø. Næste store test der skal skaleres op er indenfor PageRank sculpting..

      /Grosen

  1. Spændende test og så er det vel bare bekræftet endnu engang at felterne ikke har nogen værdi som enkeltstående felter. Men ved du om det er testet om felterne har værdi hvis søgeordet også fremgår af content (Body), tænker specielt på description feltet.?

    1. Hej Mark

      Hvis du har et søgeord i både brødteksten på siden og i samme sides meta-description felt, så har du den fordel at søgeordet fremhæves i Googles søgeresultater fordi teksten fra meta-description feltet typisk bruges i Googles søgeresultater.

      Det giver dig altså ingen ranking-gevinst at have det begge steder, men det kan give dig en højere CTR.

      /Grosen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Mød vores team

Meet out team