ONLINEPARTNERS BLOG

BLOG OM SEO, SEM & SMM

5 tips om sidetitlers længde + gratis sidetitelværktøj

Google har i 2014 redesignet deres søgeresultater, og det har fået stor betydning for, hvor meget af en sides titel Google vælger at fremvise i sine søgeresultater. Årsagen er at hvert bogstav, tal og specialtegn ikke længere vægtes ens i bredden (pixels) i Googles søgeresultater. Samlet viser Google nu op til 512 pixels af en…

SEO test 6# Indekserer Google indhold genereret via dynamisk JavaScript?

Efterhånden som flere og flere websites vælger at fremvise indhold via dynamisk JavaScript, såsom Ajax/jQuery, har vi valgt at teste om Google i skrivende stund vælger at indeksere forskellige former for indhold, som genereres via dynamisk JavaScript. Opbygning af SEO-testen: Hvis der i teksten er anvendt ordene ‘dynamisk JavaScript’, så refereres der naturligvis til den…

Deling på Facebook – regler, lovgivning og alt det andet du bør vide

Bruger du Facebook i markedsføringen af din forretning, kan du i dette indlæg blive lidt klogere på én bestemt funktion, nemlig deling af opslag på din virksomhedsside. Facebook er et kraftfuldt værktøj når vi taler markedsføring, fordi du har mulighed for at nå ud til rigtigt mange mennesker, og derfor er det fristende at opfordre…

Skaber vores PDF dokumenter et SEO-problem?

Video: Grosen Friis besvarer i denne video månedens spørgsmål til SEO-brevkassen, som lyder sådan her: “På vores hjemmeside har vi en masse tilknyttede PDF og med samme indhold som vi har på selve hjemmeside. Kan det skade os i forhold til Google?” Se Grosens svare herunder: Man kan godt ende med at få problemer med…

5 tips til optimering af intern linkstruktur

Vinder Søgemaskineoptimering/SEO SEMAward 2013 Optimering af den interne linkstruktur på ens website/-shop handler om at tildele intern PageRank optimalt rundt på de enkelte sidetyper. Oftest har forsiden brug for mest intern PageRank for at få en god placering i Googles søgeresultater, og hvis der er tale om en webshop, så vil de sider, der har…

Kan billeder skabe duplicate content?

Video: Grosen Friis besvarer i denne video månedens spørgsmål til SEO-brevkassen, som lyder sådan her: “Skaber samme billeder på flere portaler duplicate content – eller? Jeg rådgiver og underviser kunstnere i at sælge mere på nettet. Flere af dem har deres værker på en kommerciel kunstportal. Denne kunstportal sælger på, at de sikrer hver kunster…

Content Day 2013 på IBC – Greatest Hits

Tirsdag d. 29. oktober 2013 deltog OnlinePartners Content Marketing team i IBC’s Content Day på Innovationsfabrikken i Kolding. Hos OnlinePartners arbejder vi hovedsageligt med SEO, men vi oplever en øget efterspørgsel efter content marketing, som desuden også i høj grad bør tænkes ind i SEO-indsatsen. Vi har bl.a. løst opgaver med opbygning af internationale communities,…

SEO vs. sitemaps? Få bedre indeksering & rankings med HTML-sitemaps

Dette blogindlæg + den tilhørende video handler ikke om Google XML sitemaps, men i stedet om at maksimere SEO-udbyttet af helt traditionelle HTML baserede sitemaps på dit website/webshop. Det er især websites/-shops med en meget dyb intern linkstruktur, som med fordel kan tilføje eller tilrette eksisterende sitemaps. Lad os antage vi har en webshop der…

Onpage SEO tjekliste – sådan laver du effektiv onsite SEO på dine landingssider

Her får du en 6 punkts onpage-SEO-tjekliste, som er til dig der ikke vil glemme alle de vigtige SEO elementer på en landingsside. 1. Titler Titlen bruges som overskriften i Googles søgeresultater Titlen har stor betydning for en sides placering i Googles søgeresultater Sørg for at din title indeholder de vigtigste søgeord, som siden skal…

Mød vores team

Meet out team