ONLINEPARTNERS BLOG

BLOG OM SEO, SEM & SMM

Teknisk SEO analyse – hvad, hvorfor og hvordan?

Vi oplever hos OnlinePartners en stigende efterspørgsel på SEO-analyser, der enkelt og uden en masse unødvendige buzzwords, forklarer hvordan websites bør tilrettes, for at forbedre de organiske placeringer i søgemaskiner. Herunder forklarer vores kollega Grosen Friis lidt om indhold og udbytte af en sådan SEO analyse.

SEO test 5# – Meta-robots, rel=nofollow og søgeord i URL

Fire kliniske SEO tests gennemført, test og svar finder du nedenfor: 1: Ranker target-side på link med unik ankertekst, hvis linket er på en side blokeret imod indeksering via Meta-robots = noindex, follow ? 2: Ranker target-side på link med unik ankertekst, hvis linket er på en side blokeret imod indeksering via Meta-robots = noindex,…

Mine slides fra DM2012

Her kan du downloade mine slides om PageRank Sculpting fra Digital Markedsføring 2012 i Holstebro. rel=nofollow på eksterne links Efter mit oplæg havde jeg samme eftermiddag en konstruktiv dialog med branchekolleger på Google+. Her bliver jeg opmærksom på at mit råd om rel=nofollow på eksterne links ikke er optimal. Rel=nofollow er ikke bare et PR…

Mød OnlinePartners på e-handelskonferencen i Bella Centeret

Torsdag d.25 oktober deltager mere end 800 e-handlere og leverandører i Bella Centeret, til årets største konference og messe om e-handel i Danmark – og OnlinePartners deltager naturligvis også. Hvis du deltager så kom gerne forbi vores stand, især hvis du kunne tænke dig at: Høre om de nyeste tendenser indenfor SEO/SEM. Hilse på Grosen…

SEO tests #4 – PageRank sculpting – giver optimering af intern linkstruktur bedre ranks?

Giver optimering af den interne linkstruktur, og dermed optimering af intern fordeling af PageRank, bedre ranks i søgemaskinerne? Denne disciplin bliver også teknisk kaldet for PageRank sculpting og vi har opsat kliniske tests for at undersøge dette område nærmere. Vi satte os for at teste dette i to faser, og fase to blev kun igangsat…

Markedsføring på sociale medier i Danmark

Der findes et utal af sociale medier, men hvad kan man bruge dem til, og hvilke er interessante i Danmark? Her finder du en kort oversigt over de mest brugte, samt hvilke annonceringsmuligheder der er på dem. Indholdsfortegnelse Facebook Twitter Google+ YouTube LinkedIn Pinterest Yelp Foursquare Opsummering Facebook Der er nærmest ingen grund til at…

Mød vores team

Meet out team