Mål- & e-handelssporing

Få dyb indsigt i dine omsætnings- og salgsdata

Øg omsætningen og væksten

Skab værdi med mål- og e-handelssporing

Med målsporing og e-handelsdata har du et solidt udgangspunkt for optimering af dit websites konverteringsrate, både på salg og leadgenerering. Hermed kan du få indsigt i, hvor din omsætning kommer fra, og derved viden om, hvor du skal prioritere dit optimeringsarbejde.

Det første du kan se med korrekt opsat mål- og e-handelssporing er, hvor din omsætning eller leads stammer fra: Er det betalt annoncering, søgemaskiner, nyhedsbrevet eller sociale medier?

Samtidigt kan du se fordelingen af disse og lægge en strategi eller lave en kampagne, der målretter netop den trafikkilde, hvor du ser det største potentiale og dermed øge omsætningen eller antallet af leads.

Det første du kan tracke på via målsporing er salg, men der er meget mere at komme efter. Du kan eksempelvis lære præcist, hvor brugerne falder fra i dit checkout-flow. Via tragtsporing af dit checkout-flow kan du se, hvor brugerne falder fra, hvor de går hen.

Du kan også spore på tilmeldinger til dit nyhedsbrev, downloads af en PDF eller kliks på udgående links o.lign.

Via tracking på KPI-relevante mål og e-handel kan du dermed opnå stor salgsoptimering og leadgenerering, fordi du får data på dine brugeres adfærd, som du kan bruge i beslutninger omkring designændringer og indhold på din hjemmeside fremadrettet.

Har du brug for hjælp til at definere og opsætte dine mål og e-handelssporing? Kontakt os her eller ring på 71991050 for en snak om dine udfordringer og muligheder for større indsigt.

Opsætning af e-handelssporing hos OnlinePartners

Opsætningen af e-handelssporing fungerer kort og godt ved at du implementerer et stykke kode på din kvitteringsside og aktiverer det i dit Google Analytics.

Vi sørger for, at de rigtige variabler og data bliver sendt til dit Google Analytics, så du kan øge din omsætning efterfølgende. Måske tillader dit CMS endda en simpel implementering via et plugin.

Du kan også få opsat udvidet e-handelssporing, der giver endnu flere indsigter. Her kan du udover sporing af salg også se brugernes andre interaktioner med produktet: Product impressions, produktklik, tilføjelse af produkter til kurven og returvarer.

Korrekt målsporing

Hos OnlinePartners bistår vi også i opsætningen af mål. Rigtig mange har mål opsat, men desværre er de ofte fejlbehæftede.

Vi inddrager dig i en dialog omkring de vigtigste elementer, dvs. KPI’er, som du gerne vil optimere på, og sørger for at dit Google Analytics bliver sat rigtigt op, så du kan se konverteringsraten på netop de elementer og funktioner, der sørger for omsætningen eller dine leads.

Skal vi hjælpe dig med opsætning af mål- og e-handelssporing?

Gå til vores formular via knappen til højre eller kontakt os per telefon på 71991050 for en uforpligtende snak om et samarbejde.

Mød vores team

Meet out team