Google Tag Manager

Få styr på dine mange scripts og gør hændelsessporing kodeløs

Google

Gør det enkelt med Google Tag Manager

Implementer Google Tag Manager og gør det let at smide nye tags og scripts på dit site. Undgå kodning og bliv selv i stand til at opsætte hændelser på relevante KPI’er.

Google Tag Manager er kodeløs og gør oprettelse af tags som Google Analytics, Remarketing scripts, Hotjar og tools til A/B-splittests såvel som opsætning af hændelsessporing meget mere tilgængelig.

Dermed bliver du bedre selv i stand til at opsætte den nødvendige event tracking på dine KPI’er. Samtidigt mindsker det risikoen for fejlimplementering af tags.

Du sparer derved tid og penge på nu ikke, at skulle have hjælp af udviklere, hver gang du vil opsætte noget nyt. Samtidigt får du et let overblik over, hvad der egentlig ligger af 3-partsværktøjer i din kildekode.

Vil du høre, hvordan Google Tag Manager kan hjælpe netop din forretning? Kontakt os her eller ring på 71 99 10 50 for en uforpligtende snak om dine udfordringer og muligheder.

Hvordan fungerer Google Tag Manager?

Google Tag Manager omfatter fire elementer:

  • Tag Manager Container
  • Tags
  • Udløsere
  • Data layer

Udløserne kigger på variabler i data layer. Tags affyrer på baggrund af udløserne og de variabler de kigger på, mens containeren er din beholder til alle dine tags. Den navngives efter dit website.

Eksempelvis vil et Google Analytics script været i et HTML-tag, som udløser ved hver enkelt sidevisning – her behøves ingen variabler, da det altid skal sende data.

Variablerne i data layer benyttes til hændelsessporing. Google Tag Manager er her automatiseret, og giver dig per default en masse unikke værdier, eksempelvis ved klik på en specifik knap, som du kan benytte til oprettelsen af hændelsessporing.

Flere eksempler på event tracking via Google Tag manager er:

  • Hvor langt scroller brugerne på siden?
  • Hvor klikker brugerne? Både klikbare og ikke-klikbare elementer, links osv.
  • Mål præcist, hvor folk falder fra i din kontaktformular. Er der et felt, der aldrig bliver udfyldt?
  • YouTube-videoer – hvor langt kommer folk egentlig i dem? Ser de dem færdigt?

Opsætning af Google Tag Manager hos OnlinePartners

Når du opretter Google Tag Manager har du måske allerede et Google Analytics- eller andet script liggende i din kildekode.

Når Google Tag Manager opsættes skal der derfor undgås at have to sporingskoder på én gang, da du her vil få dobbeltlogget data. Samtidigt skal du undgå at miste data ved ikke at have et aktivt Google Analytics Script under hele overgangen.

Vi sørger for at overføre dine scripts til Google Tag Manager, så dataindsamlingen ikke overlapper samtidigt med at du ikke kommer til at gå glip af data.

Vores bureau hjælper også med opsætning af hændelses-, mål- og e-handelssporing, når du overgår til Google Tag Manager.

Skal vi hjælpe dig med at opsætte hændelses- og målsporing i Google Tag Manager? Kontakt os her eller ring på 71 99 10 50 for en snak om dine muligheder.

Vi inddrager dig undervejs

Som nævnt opstår den bedste dataindsamling, når vi kender din forretning, men også når du selv får syn for sagen om, hvad der er muligt.

I samarbejde med os vil du derfor opleve et digitalt bureau, som tager åbne dialoger om alt fra fokusområder, tilgange til udarbejdelsen af vores afrapporteringer.

Denne tilgang ses i vores beskæftigelse med uddannelse på en bred vifte af områder indenfor optimering af hjemmesider. Du kan starte med at gå på opdagelse i vores to gratis læringsuniverser:

  • OnlinePartners.TV – Her kan du finde små guides om brugen af Google Analytics og vores andre fokusområder
  • OnlinePartners.dk/blog – Her udgiver vi jævnligt nye blogposts, som bl.a. hjælper dig med optimering af din webshop

Hvorfor vælge OnlinePartners?

  • Datadrevent bureau. Som certificeret Google partner sørger for at dit setup giver dig præcist de analytiske indsigter du har brug for at vækste din forretning
  • Forretningsforståelse. Brugen af mulighederne i Google Tag Manager bliver tilpasset din forretning og din hjemmesides KPI’er, så du får serveret dine nøgletal i Google Analytics
  • Fuld åbenhed. Omkring viden, metoder, resultater mv.
  • Inddragelse. De bedste data indsamles, hvis vi udfordrer og forstår hinanden

Abonnement eller klippekort

Når du indgår i et samarbejde med os, har du mulighed for enten at købe et klippekort eller tegne et abonnement, hvor du får et fast antal månedlige timer.

I de fleste situationer anbefaler vi et abonnement, så du får fulgt op på sporingen og de værdifulde indsigter, der potentielt kommer heraf. Et klippekort kan være aktuelt, hvis du har et meget simpelt setup, og kun ønsker hjælp til opsætning.

Gennem forløbet har vi dialog om processen og opsætningen af den rigtige sporing for dig. Ved abonnementsløsningen sikrer vi dette gennem en fast månedlig status, hvor vi gennemgår arbejdet og resultaterne. Samtidigt vil du altid kunne komme i direkte kontakt med specialisten, der tilknyttes samarbejdet.

 

Mangler du hjælp til Google Tag Manager?

Udfyld formularen og lad os tage en uforpligtende snak om mulighederne.

Mød vores team

Meet out team