Konverteringsanalyse

Få erfarne øjne til at kigge på din hjemmeside

Forstørrelsesglas

Øg dit salg med en konverteringsanalyse

Ekspertevalueringer eller heuristiske evalueringer og cognitive walkthroughs er to af de mest effektive metoder til optimering af dine digitale produkter og services.

Hos OnlinePartners tager vi udgangspunkt  dine mål og dermed de handlinger, som du gerne vil have brugerne til, at udføre på netop din side. I vores analyse sidestiller vi dem med brugernes formodede mål med besøg og analyserer optimeringspotentialerne.

Har du brug for andre øjne på din hjemmeside? Kontakt os her eller ring på 71991050 for en uforpligtende snak om dine muligheder for at få en ekspertvurdering.

Heuristisk evaluering kort fortalt

Hvis vi vælger den heuristiske evaluering gennemgår vores eksperter din hjemmeside med netop dine forretningsmål in mente og ser, hvorvidt de er forenede med brugernes formodede behov og adfærd på siden:

  • Er de rigtige ting synlige?
  • Giver navigationen mening?
  • Får brugerne svar på sine spørgsmål?

Vi sigter efter, at optimere din side, så den hjælper brugerne frem mod deres mål for besøget – du øger din omsætning og brugerne får en bedre oplevelse med din forretning.

Vores analyse tager udgangspunkt i Jakob Nielsens heuristikker for brugervenligt design, som eksempelvis synlighed, ensartethed og overskuelighed, men også æstetik.

Cognitive walkthrough kort fortalt

En cognitive walkthrough er mere opgave-specifik end den heuristiske evaluering, der kigger efter tommelfingerregler for godt design.

Ved denne form for ekspertvurdering opstiller vi opgaver jævnfør dine mål med siden og elementer du gerne vil have undersøgt, hvorefter en brugervenlighedsspecialist gennemgår disse opgaver fra en brugers perspektiv.

Ekspertgennemgang hos OnlinePartners

I praksis vil en ekspertvurdering hos OnlinePartners ofte være en kombination af både en heuristisk evaluering og en cognitive walkthrough, hvor vi:

  • I dialog med dig definerer brugerne og deres mål
  • Definerer nogle af de opgaver, som de forsøger
  • Walk through af opgaverne fra brugerens perspektiv (hvilke ord de bruger, hvad de kigger efter, hvilke veje de kan tage)
  • Kigger efter problemer baseret på heuristikkerne
  • Specificerer optimeringspotentialerne og eventuelle løsningsanbefalinger

Vi har set, hvad der virker, og hvad der ikke gør og ikke mindst nuancerne imellem. Med mange datadrevne analyser bag os over en bred vifte af kunder og brugergrupper, er vi i stand til at vurdere og analysere designs brugervenlighed via disse metoder til ekspertgennemgange.

Er din hjemmeside nem at bruge?

Kontakt os til højre eller ring på 71991050 for en uforpligtende snak om dine muligheder.

Mød vores team

Meet out team