360° Google AdWords-bureau

Skal vi hjælpe dig med datadrevet AdWords-optimering, som øger væksten i din virksomhed?

Google

Google AdWords

Google AdWords er den største annonceringsplatform på nettet. Med AdWords-annoncering kan din hjemmeside blive vist øverst i Googles søgeresultater og websites i Googles store partnernetværk. Denne synlighed er kilden til størstedelen af omsætningen for mange websites.

Hvorfor vælge OnlinePartners som dit AdWords-bureau?

Med OnlinePartners er du garanteret:

  • Fuld åbenhed. Du får direkte kontakt med specialisten og månedlig afrapportering
  • Inddragelse. Vi er fleksible, og du får en skræddersyet løsning, der matcher dine behov
  • Datadrevet tilgang. Vi arbejder på baggrund af omfattende erfaring og best-practices
  • Seriøsitet. Vi tager din bundlinje seriøst, og vi gør alt for at skabe de bedste resultater
  • Ekspertise. Vi er certificerede hos Google, og vi holder os konstant opdateret
Interesseret i et samarbejde? Kontakt os her eller ring på 71 99 10 50 for en uforpligtende snak om dine udfordringer og løsningsmuligheder. 

Det siger kunderne

OnlinePartners er et seriøst search marketing bureau, der har styr på hvad de laver.

Marketing manager, Hungry.dk

Samarbejdet har fungeret upåklageligt igennem alle år og deres kompetence og service går langt ud over, hvad man kan forvente.

Indehaver, Legeakademiet

Efter mere end 2 års samarbejde kan jeg se, at den yderst professionelle tilgang hos OnlinePartners virkelig har båret frugt.

Indehaver, Schmidt Nordic

Få en uforpligtende snak om optimering af dine Google AdWords:

– inklusiv gratis potentialeanalyse

Rune Hansen
On-page kontakt

Opstart

Forudsætningen for arbejdet med Google Adwords er, at du har en konto på platformen. Har du ikke allerede en konto, kan vi sætte en op for dig, som naturligvis står i dit navn og med dit fulde ejerskab.

Det er også i dette stadie, at vi kan hjælpe med opbygningen eller omstruktureringen af din konto. Her vil vi nøje overveje den bedste struktur for dig; eksempelvis ved at inddrage dit budget og vareudvalg.

Hvis der ikke er opsat konverteringssporing på din hjemmeside, kan vi også hjælpe med implementeringen af denne.

Optimering

Efter opsætningen er udført, optimerer vi kontoen. Optimeringen involverer oprettelse af nye søgeord, negative søgeord, budgetjusteringer, opsætning af nye kampagner, annoncegrupper, annoncer, remarketinglister og meget mere.

Optimeringen tager udgangspunkt i din situation, branche og performance. Vi ser på din kontos data for at skabe grundlag for ændringer til kontoen. Herved kan vi optimere på en måde, der tilgodeser dit annonceringsmål.

 Skal vi hjælpe dig med at administrere din AdWords-konto? Kontakt os her eller ring på 71 99 10 50 – så tager vi en uforpligtende snak om mulighederne.

Sparring og afrapportering

Vi er i løbende kontakt med dig under hele processen, så vi sammen kan koordinere vores indsats. Hvis du som kunde har spørgsmål til løsning eller indsats, er vi naturligvis til rådighed på telefon og mail.

Som abonnementskunde modtager du status hver måned, hvor vi redegør for udførte opgaver. Vi inkluderer også en række KPI-tal for at give dig et detaljeret overblik over udviklingen af din konto.

Hvis du er i tvivl om udførte opgaver, tidsforbrug eller performance, så opfordrer vi dig til at stille uddybende spørgsmål til disse statusser. Vi vil med glæde uddybe alle aspekter af din status.

Klippekortskunder modtager derimod først deres status, efter alle timer er brugt på klippekortet. Denne status inkluderer de samme oplysninger som nævnt ovenfor.

Analytisk tilgang

Vi tager altid udgangspunkt i analyser af din konto og branche, når vi arbejder på din AdWords. Her danner de foregående trafikdata grundlag for de fleste ændringer af din konto. Hvis der er tale om en helt ny konto uden trafikdata, har vi mulighed for at trække på en række tredjepartsværktøjer, der hjælper os til at træffe informerede valg.

Ét af de værktøjer, vi kan bruge, er dybdegående søgeordsanalyser. Med søgeordsanalyser kan vi finde de bedste søgeord, som vi kan bruge til AdWords-strukturen og optimeringen. Vi bruger også søgeordsanalyser til at se på trafikmønstre, så vi kan sikre, at dine annoncer altid kommer frem på alle relevante søgninger.

Vi laver desuden konkurrentanalyser, der kortlægger konkurrenternes forbrug, klikpriser og effektivitet. Herved opnår vi en detaljeret indsigt i markedet, som vi kan trække på i optimeringen eller opsætningen af din konto. Vi kan her sammenligne effektiviteten mellem din og konkurrentens konto, så vi finder din kontos styrker og svagheder.

Google AdWords råder også over en række værktøjer til at udregne det optimale budgetforbrug, klikpris, eksponeringsandel m.m., som vi benytter os af.

Med en analytisk tilgang kan vi lave optimale ændringer til din konto, der tager udgangspunkt i fakta og trafik-trends.

Kurser og workshops

Vi tilbyder også en løsning til dig, der ønsker at styre din AdWords-konto selv. Du har mulighed for at bestille en skræddersyet one-on-one AdWords workshop, hvor du – sammen med en AdWords-specialist – går i dybden med din konto. Vi tilbyder desuden større undervisningssessioner, hvor du og dine kolleger kan lære om Google AdWords.

Kurser og webshops kan afholdes hos dig eller på vores kontor i enten Kolding og Aarhus. Det kan være en god idé at følge en sådan løsning op med et mindre klippekort. Klippekortet kan bruges til sparring med en specialist eller til at løse konkrete opgaver. Herved får du mulighed for professionel rådgivning, hvis der opstår spørgsmål eller problemer under arbejdet med din konto.

For at støtte op om læring og vidensdeling har vi oprettet disse læringsuniverser med gratis materiale til den nysgerrige bruger:

Har du brug for generel indføring i AdWords eller avanceret sparring? Kontakt os her og bestil et kursus eller en workshop. Vi hjælper dig uanset, hvor du er i landet, og hvilke udfordringer du og dit team måtte sidde med.  

Kort om AdWords-funktioner

Det er vigtigt at mestre alle funktionerne i Google AdWords, hvis du vil skabe den bedste performance. I følgende afsnit går vi kort igennem de vigtigste funktioner, og hvad de kan bruges til.

Målet med annonceringen er en vigtig faktor i opsætningen og optimeringen af din konto. Nogle AdWords-funktioner er ikke egnede til bestemte brancher eller mål, og det er derfor vigtigt at forstå alle svagheder og styrker, så funktionerne bliver udnyttet optimalt.

  • Søge-kampagner. Søge-kampagner er den typiske form for annoncering via AdWords. Her opsættes annoncer, der vil blive vist i Googles søgeresultater sammen med den organiske trafik. Hvornår annoncen bliver vist er bestemt af en række nøje udvalgte søgeord, der er relevante i forhold til det solgte produkt eller service.
  • Shopping-kampagner. Bruges i forbindelse med webshops til at annoncere direkte i Googles søgeresultater med billede af produktet, pris og hjemmesidelink. Shopping-kampagner er baseret på et genereret feed fra din webshop. Med et autogenereret feed vil tilbud, udvalg og lagerstatus altid være opdateret.

Se mere om shopping-kampagner her

  • Display-kampagner. Bruges til at markedsføre dit brand. Kampagnerne består typisk af banner-billeder, der kan vises på Googles displaynetværk. Displaynetværket omfatter mange hjemmesider på internettet, og det tillader også annoncering med video på blandt andet YouTube. Display-kampagner er bedst til billige klik og eksponeringer, men det skaber sjældent direkte konverteringer (direkte salg, tilmeldelser osv.).

Læs mere om display-kampagner her

  • Dynamiske kampagner. Dynamiske kampagner er autogenererede på baggrund af indholdet på din hjemmeside. Google danner sig en forståelse af dit produkt, hvorefter den kan matche det til relevante søgninger på Googles søgemaskine. Disse annoncer kan derfor vises på flere relevante søgninger, da de ikke bruger specifikke søgeord oprettet af annoncøren.
  • Remarketing. Med remarketing kan vi direkte målrette annonceringen mod tidligere besøgende på din hjemmeside. At målrette mod tidligere besøgende resulterer ofte i en højere salgsrate. Såfremt det er muligt, vil vi altid bruge remarketing i større eller mindre omfang på din konto.
  • Konverteringssporing. Hvis formålet med annonceringen er direkte salg, udfyldelse af formularer, tilmeldelse til nyhedsbreve eller lignende, råder vi altid vores kunder til at sætte konverteringssporing op. Konverteringssporing tillader os at se, hvilke søgeord der fører til konverteringer (køb, tilmeldelser, osv.). Uden konverteringssporing er der store begrænsninger for, hvad vi kan optimere mod.

Ovenstående er blot en smagsprøve på de mange muligheder, som AdWords tilbyder – og det er alle muligheder, vi mestrer og kan implementere på din konto.

Vores AdWords-løsninger

Når du kontakter OnlinePartners, sætter vi dig i kontakt med en AdWords-specialist. I vil sammen gennemgå dine ønsker og dit nuværende set-up. Efter en indledende snak udarbejder vi et oplæg med mål og opgaver, der skal løses, samt prisen for løsningen.

Ved indgåelse af samarbejdet kan du vælge at tegne et abonnement eller at købe et klippekort:

  • Som abonnementskunde betaler du en fast månedlig pris for et bestemt antal timer. Fordelen ved denne løsning er, at vi kan planlægge en langsigtet strategi. Herudover kan vi optimere kontoen, så ny data kommer ind, hvilket skaber de bedste resultater.
  • Som klippekortskunde vil du derimod betale for et antal timer med det samme, som du kan allokere til forskellige opgaver. Vores klippekortskunder er typisk mindre virksomheder.

Under den indledende samtale skal formålet med annonceringen bestemmes. Vi tager en grundig snak omkring KPI’er, så vi, i fællesskab, har klare mål at arbejde ud fra. Eksempler på mål kan være direkte salg, kontakthenvendelser, tilmeldinger eller mest trafik for et fast budget.

Det er vigtigt at have klare mål, da der er stor forskel på, hvordan vi optimerer en konto. Hvis målet er at øge kendskabet til dit mærke, kan vi bruge displaykampagner til at skabe billige klik og eksponeringer. Hvis målet derimod er direkte salg, kan vi bruge shopping-kampagner eller søgenetværket.

Selvom AdWords er den største annonceringsplatform, kan andre platforme også indgå som en del af din løsning. Udover AdWords arbejder vi primært med Facebook og Bing.

Lad os optimere din AdWords-konto

Kontakt os her. Så ringer vi dig op og tager en snak om udfordringerne og mulighederne - ganske uforpligtende.

Mød vores team

Meet out team