Display-Kampagne

Få billige eksponeringer og øg kendskabet til din virksomhed

Øg omsætningen og væksten

Annoncering med Display-kampagner

Onlinepartners kan hjælpe dig med annoncering via displaynetværket. Googles displaynetværk er et enormt netværk af tredjepartshjemmesider, der har tilladt google at lave banner- og videoannoncering på deres hjemmeside.

Display-kampagner er karakteriseret af billige eksponeringer og klik samt stor dækning på internettet. Det er muligt at betale per klik eller per tusind visning. En normal klikpris i en display-kampagne er 0,25 øre, hvilket kan være meget billigere end almindelig søgekampagne-annoncering.

Skal vi hjælpe dig frem på display-netværket? Kontakt os her eller ring på 71991050 for en uforpligtende snak om dine muligheder for at ramme flere potentielle kunder.

Hvordan fungerer display-annoncer?

Der er adskillige måder at rette annonceringen mod konkrete målgrupper. De primære målretningsværktøjer er:

  • Displaysøgeord. Med displaysøgeord kan du tilføje en række søgeord, der er relevante for din målgruppe. Herefter kan AdWords automatisk finde relevante kanaler at annoncere via, der er relevante til de valgte søgeord.
  • Placering. Placeringer refererer her til hjemmesider. Det er muligt at specificere netop hvilke hjemmesider der skal annonceres på. Hvis man vil annoncere for køkkengrej, ville det derfor være muligt, at vælge forskellige sider relateret til mad og køkkener.
  • Emner. Med emnemålretning kan vi vælge emner fra en liste lavet af Google. Vi kan f.eks. vælge emner som ”boligtilbehør” og ”boligdesign”. Herefter vil google vise annoncer på de sider, der hører til disse kategorier.
  • Interesser. Interesser minder meget om emner, men her er fokus på funktioner fremfor ting. I stedet for ”boligtilbehør” kan vi derfor vælge ”amatørkokke”, ”madelskere” eller ”boligentusiaster”.
  • Remarketing. Remarketinglister er digitale lister med alle de besøgende, der har været på din hjemmeside. Ved brug af remarketinglister kan vi målrette annoncer til dine tidligere besøgende. Det er også muligt at bruge remarketinglister til at målrette mod andre brugere, der minder om dine tidligere besøgende.

Opsætning af Shopping Kampagner

Displaynetværk giver en unik mulighed for at annoncere med billeder og video fremfor tekstannoncer.

Ved opsætning af display-kampagner med bannerannoncering, skal der laves en række bannere til annonceringen. Der skal oprettes billeder i flere størrelser, så annoncen kan vises på mange forskellige hjemmesider. Billederne må genre animeres, hvilket skaber gode muligheder for at kommunikere et attraktivt tilbud eller lignende.

Ved videoannoncering skal der oprettes en video, der klart og tydeligt kommunikerer budskabet til brugeren. Hjemmesider som YouTube tillader, at brugeren kan skippe videoen efter 5 sekunder, og det er derfor vigtigt at kommunikere budskabet fra start for at gøre videoen attraktiv.

Det er også muligt at annoncere med tekstannoncer, så hvis der ikke er mulighed for at få lavet billeder eller video, så er dette en let løsning. Tekstannoncer har dog mindre blikfang, og man kan derfor ikke forvente, at brugerne ligger lige så meget mærke til disse annoncer.

Effektivitet på Display-annoncering

Displaynetværket er en god mulighed for at skabe eksponeringer, men der er en ulempe til denne type annoncering. Display-annoncering skaber typisk ikke konverteringer, og der er en meget høj afvisningsprocent.

Dette vil sige, at de besøgende ofte fejlklikker på annoncen. Display-annoncering er derfor sjældent lønsomt i sig selv, men skal ses som en del af en større marketingstrategi.

Grundet de mange fejlklik er det også vigtigt, at filtrere placeringer fra der ikke fører til god trafik. Et eksempel på dette er mobilapps, der ofte tvinger brugere til at se annoncer. Dette kan give brugeren en dårlig oplevelse af ens brand, og bør i disse situationer derfor undgås.

Skal vi samarbejde?

Gå til vores kontaktformular til højre eller ring på 71991050. Så tager vi en uforpligtende snak om dine udfordringer og løsningsmuligheder.

Mød vores team

Meet out team