360° SEO-bureau

Få hjælp til eksekvering af 360° datadrevet SEO, der gør dine konkurrenter misundelige.

Synlighed på Google

Få flere kunder med 360° datadrevet SEO fra OnlinePartners

Hos OnlinePartners får du hjælp til eksekvering af en 360° datadrevet SEO-strategi, som sikrer dig flere kunder via relevant organisk trafik.

Det siger kunderne

Rune og Co. har den rigtige tilgang til SEO og forsøger ikke at snyde sig til gode resultater. OnlinePartners er hårdtarbejdende og kompetente.

CMO, Dating.dk

Samarbejdet har fungeret upåklageligt igennem alle år og deres kompetence og service går langt ud over, hvad man kan forvente.

Indehaver, Legeakademiet

Efter mere end 2 års samarbejde kan jeg se, at den yderst professionelle tilgang hos OnlinePartners virkelig har båret frugt.

Indehaver, Schmidt Nordic

Få en uforpligtende snak om SEO:

Inkl. gratis potentialeanalyse

Rune Hansen
On-page kontakt

SEO (Search Engine Optimization) er i talrige undersøgelser kåret som en af de mest cost-effektive kanaler inden for online markedsføring. Veludført søgemaskineoptimering kræver dog både teknisk ekspertise, forretningsforståelse, analytisk sans og næse for PR og godt indhold.

Er OnlinePartners dit nye SEO-bureau? – bliv klædt bedst muligt på til at beslutte dig:

Bestil et skræddersyet oplæg på SEO inklusiv en gratis potentialeanalyse – eller hør mere på 71 99 10 50

360° SEO-bureau: Vores løsninger

OnlinePartners er et SEO-bureau med en helhedsorienteret tilgang til SEO. Med andre ord har vi kompetencerne i huset til at nå alle 360° rundt om søgemaskineoptimering. Lige fra strategi til implementering – og fra teknisk SEO til tekstforfatning.

OnlinePartners cirkulære tilgang til SEO:

Vi arbejder med SEO som en række vidt forskellige – men sammenhængende – discipliner: Tilsammen har de til formål at sikre dig synlighed og omsætning gennem trafik fra de søgeord, som er mest relevante for din forretning.

For at komme hele vejen rundt vægter vi i vores SEO-firma, at vores SEO-specialister også skal være nichespecialister. Hermed kan vi altid tilbyde dig højt specialiseret rådgivning fra den bedste mand til opgaven.

Disciplinerne kan sammenfattes i to hovedretninger:

  • On-page SEO – Søgemaskineoptimeringen som finder sted på dit site: Med både tekniske og indholdsmæssige aspekter.
  • Off-page SEO – Fremskaffelsen af indgående links til dit site fra andre sites.

OnlinePartners tilbyder hele paletten af ydelser inden for både on-page og off-page SEO – og vi bevæger os hele vejen fra analyse > strategi > implementering > rapportering. Læs med herunder, hvis du vil vide mere om vores konkrete services.

Ny inden for SEO? – kom godt i gang:

Komplet SEO-oversigt:

Teknisk SEO

Der er en række tekniske omstændigheder, der kan spænde ben for din succes med SEO. Derfor tilbyder vi en teknisk gennemgang og udbedring af eventuelle problemer på dit site. Her har vi blandt andet fokus på:

  • Indekseringsbarrierer – gør du brug af teknologier, som Google har svært ved at læse?
  • Døde links
  • Dobbeltindhold (også kendt som duplicate content)
  • Overholdelse af Googles tekniske guidelines
  • Linkstruktur
  • Korrekt anvendelse af struktureret data
  • Ved international SEO: Korrekt målretning mod lande.

Læs mere om vores løsninger vedrørende teknisk SEO og arbejde med SEO-venlige hjemmesider.

Flytning af dit website

En særlig problemstilling kan opstå, hvis du ønsker at flytte dit website – eksempelvis i forbindelse med overgangen til en ny platform eller et nyt domæne.

For hvordan fastholder du værdien af den SEO-indsats, der allerede er lagt i dit website? OnlinePartners kan assistere gennem hele processen:

Vi hjælper blandt andet med at opsætte søgemaskinevenlige redirects (omdirigeringer) til dine nye URL’er. Herudover kan vi bidrage med tekniske SEO-anbefalinger til dine udviklere, så opsætningen bliver udført korrekt fra starten af.

Søgemaskineoptimeret indhold

Skal du i toppen af Googles søgeresultater, må indholdet på dine enkelte sider være optimeret korrekt.

Når Google afgør, om din side skal i toppen af søgeresultaterne, leder de nemlig efter signaler på, at dit indhold lever op til søgerens forventninger.

Hos OnlinePartners har vi erfaring med disse signaler og kendskab til, hvordan vi optimerer dem til din fordel.

Processen handler i første omgang om at finde ud af, hvilke søgeord du skal findes på. Til det bør du have udført en søgeordsanalyse. Søgeordsanalysen danner nemlig fundamentet for optimeringen mod nøje udvalgte søgeord på dit website.

Søgeordsanalyse

Søgeordsanalysen er fundamentet for ethvert arbejde med dit indhold og din hjemmesides struktur. Det er her, vi finder frem til, hvilke søgeord der er relevante for dig at blive fundet på i Google.

Når vi hos OnlinePartners udvælger de vigtigste søgeord, ser vi på tre ting:

  1. Trafik. Hvor mange søger på ordet?
  2. Relevans. Hvor stor værdi har søgerne? (Er de eksempelvis tæt på et køb?)
  3. Konkurrence. Hvem og hvor mange kæmper om ordet?

Efter vi har fundet søgeordene, skal de implementeres på dit website. Det kan ske med henblik på at optimere dit eksisterende indhold. Samtidig kan analysen vise, hvor du med fordel kan udbygge med nyt indhold. Har du en webshop, kan det eksempelvis være på en tilhørende blog.

Tekstforfatning

Tekster er en uundværlig del af SEO. Ved at have dine primære søgeord – de rette steder – i teksterne, fortæller du Google, at din side er relevant og derfor bør blive vist i søgeresultaterne.

Søgeord i teksterne er dog ikke nok i sig selv. Derimod handler det også om at komme godt omkring emnerne. Google ser også på, hvilken sammenhæng dine søgeord optræder i.

Sidst men ikke mindst skal teksterne have en høj sproglig kvalitet – for hvis du giver brugerne en så god læseoplevelse, at de bliver længe på dit website, sender det et positivt signal til Google. Også video og andre interaktive elementer kan være vigtige i bestræbelserne på at fastholde dine besøgende.

Optimering af kritiske elementer

Når dit indhold skal optimeres mod dine primære søgeord, er der en række elementer, som sender et særligt stærkt signal til Google:

Det drejer sig om title tagget, overskrifter, interne links, billedtekster og meget mere.

Hos OnlinePartners har vi et solidt overblik over disse særligt vigtige elementer. Det sikrer, at vi hurtigt kan spotte et potentiale, der blot venter på at blive forløst.

Off-page SEO

Google har fra sin spæde start tillagt udefrakommende links stor værdi. Det skyldes, at links fungerer som en anbefaling af et andet websites indhold. Hermed signalerer de, hvor der er tale om høj kvalitet, som derfor skal belønnes med høje placeringer i søgeresultaterne.

Backlink-analyse

Ikke alle links er ens. For ligesom der er forskel på, hvor meget værdi vi tillægger en anbefaling i den virkelige verden, er der også forskel på, hvor troværdige og relevante forskellige websites er.

Off-page SEO i dag handler derfor i højere grad end nogensinde om, at de links, vi finder, skal være gode og værdiskabende.

Den naturlige konsekvens ved det er, at backlink-analyser indtager en helt central plads i OnlinePartners’ arbejde med off-page SEO. I disse analyser vurderer vi nemlig din nuværende linkprofil og fjerner eventuelle dårlige links. Herudover ser vi naturligvis efter oplagte nye linkmuligheder.

Linkbuilding

Med backlink-analysen på plads er vi klar til at iværksætte den egentlige linkbuilding.

Målet her er at udbygge din linkprofil, så den bliver stærkere, men samtidig fortsat tager sig naturligt ud. I det arbejde anvender vi en række forskellige teknikker, som tilsammen skaffer dig en god blanding af forskellige linktyper.

Hvis du ligepludselig har mange links, der peger på din hjemmeside, som du ikke selv har skabt, kan det være, at du er udsat for negativ SEO.

Lokal SEO

Har du lagt mærke til det store kort, som ofte dukker frem, når du søger lokalt i Google?

Det optager en stor del af pladsen til søgeresultaterne – og skubber de øvrige resultater længere ned på siden. Har du en fysisk forretning, er der derfor meget at vinde ved at gå målrettet efter disse lokale søgninger.

Hos OnlinePartners kan du få ekspert-hjælp til at blive sat korrekt op i Google My Business – hermed får du de bedste forudsætninger for en topplacering i de lokale resultater.

Eksempel på virksomhedsfortegnelser på Google My Business:

Vi hjælper med SEO i hele Danmark, men nogle eksempler, hvor vi har en høj koncentration af kunder, er:

International SEO

Mange spørgsmål melder sig, hvis du vil optimere din webshop på andre sprog og til andre lande: Skal jeg vælge .com eller et landespecifikt domæne? Hvordan opsætter jeg sidens sprog korrekt? Hvilke søgeord rummer det største potentiale på det givne marked? Og så videre.

OnlinePartners har – udover Danmark – erfaring med SEO i både Tyskland, Norge, Sverige, Storbritannien og USA. Kontakt os derfor også, hvis du har brug for hjælp til at komme godt på plads på et udenlandsk marked.

Hvad er SEO?

SEO er en forkortelse af det engelske begreb Search Engine Optimization, som på dansk oversættes til søgemaskineoptimering.
SEO dækker over en bred vifte af discipliner inden for online markedsføring, der alle har til formål at optimere hjemmesiders langsigtede relevans og organiske trafik online. Det er muligt at opnå ved at øge hjemmesidernes synlighed i søgemaskinerne, hvilket er en omfattende og kontinuerlig proces.

Eksempel på Googles søgeresultater – betalt vs. organisk:

Det er således SEOs opgave at gøre din side relevant i forhold til brugernes søgninger online, samt at sikre en højere placering end dine konkurrenters i søgeresultaterne – på den lange bane.

SEO inkluderer en lang række forskellige faktorer – både onpage og offpage – såsom tekstforfatning, tekniske aktiviteter og skabelsen af links.

Det periodiske system over SEO-faktorer:

 

Besøg vores helpdesk for mere viden om spørgsmålet: “Hvad er SEO?”

Indhent et skræddersyet tilbud på SEO

Ønsker du øget synlighed og flere kunder via Google, så tager vi meget gerne en uforpligtende dialog med dig om mulighederne og om, hvordan vi foreslår at gribe processen an med at skabe succes med netop dit website.

Indhent et skræddersyet tilbud via vores formular her, og vi kontakter dig hurtigst muligt med en række indledende spørgsmål.

Tjek din hjemmeside for disse 23 SEO-fejl

Vi analyserer rigtigt mange hjemmesider, og med værktøjet Screaming Frog har vi identificeret nogle af de mest hyppige SEO-fejl i denne video.
Vi håber, at mange kan få gavn af videoen, så vi kan hjælpe med at få elimineret de elementære SEO-fejl, som mange websites desværre stadig har.

Mangler du en samarbejdspartner til din SEO?

Kontakt os og få hjælp til at øge din synlighed i søgemaskinerne - Eller læs mere om vores services nedenfor.

Datadrevet SEO-strategi

Hele vejen fra opstart til den løbende optimering arbejder vi datadrevet med din søgemaskineoptimering. Kernen i vores strategiske tilgang til SEO er nemlig, at best practices og mavefornemmelser skal bakkes op af håndfaste data.

For opstartsfasen betyder det også, at vi sætter os grundigt ind i din forretning: Således er det bl.a. her, vi afklarer dine mål og finder ud af hvilken retning, der bedst støtter op om dem.

Et vigtigt aspekt i denne forbindelse er tidshorisonten. SEO har nemlig både kortsigtede og langsigtede perspektiver – og de rigtige løsninger afhænger i høj grad af faktorer som budget og konkurrencesituation.

Hvad end tidshorisonten er, vægter vi en høj grad af ordentlighed i vores arbejde. Vi afholder os derfor konsekvent fra beskidte metoder, som kan skade din forretning på sigt.

Skræddersyet søgemaskineoptimering

Udgangspunktet for vores SEO-arbejde er, at alle kunders behov er unikke. Den bedste løsning er nemlig afhængig af faktorer som website, branche, målgruppe, ambitioner m.v. Derfor skræddersyer vi altid vores arbejde til din forretning.

Når du kontakter os, finder vi sammen en løsning, hvor vi fastlægger målsætningen med udgangspunkt i din situation og dine ønsker. Det er også her, vi evt. samtænker indsatsen med andre discipliner såsom AdWords, content marketing og konverteringsoptimering.

Vi anser denne startfase som særdeles vigtig. Når du tager kontakt til os, kommer du derfor altid direkte igennem til en online marketing-specialist:

Det mener vi danner det bedste grundlag for et frugtbart og langsigtet samarbejde, som skaber maksimal værdi

Vi klæder dig godt på undervejs

Det bedste SEO-samarbejde opstår, når der er tæt dialog mellem SEO-bureau og kunde. Derfor lægger vi stor vægt på din udvikling gennem forløbet. Hermed kan vi bedre udfordre hinanden – og sammen skabe resultater som hinandens aktive medspillere.

I samarbejdet med os vil du derfor opleve et SEO-bureau, som vægter åbenhed højt – både hvad angår fokusområder, tilgange og rapportering af de opnåede resultater.

Denne filosofi afspejler sig også i vores arbejde med uddannelse. Således kan du – allerede nu – frit gå på opdagelse i vores to læringsuniverser:

  • OnlinePartners.TV – Her finder du oplysende videoer om SEO og vores andre fokusområder
  • OnlinePartners.dk/blog – På bloggen udgiver vi løbende nye indlæg, som bl.a. hjælper dig godt på vej med din egen søgemaskineoptimering

Er der emner, du gerne vil særligt i dybden med, arrangerer vi desuden SEO-workshops. Her kan vi gennem undervisningen dykke ned i din virksomheds konkrete problemstillinger.

Hvorfor vælge OnlinePartners?

Med OnlinePartners som din SEO-samarbejdspartner garanterer vi:

  • Datadrevet tilgang. Arbejde baseret på analytiske indsigter frem for mavefornemmelser
  • Forretningsforståelse. Vi fastlægger SEO-strategien med udgangspunkt i din forretning. SEO skal ikke bare skabe trafik. Trafikken skal støtte op om dine forretningsmål – hvad end det er salg, leads, brand awareness eller noget helt fjerde
  • Seriøsitet. Vi afholder os fra beskidte metoder, som kan være skadelige på sigt
  • Proaktiv mentalitet. Vi holder os opdateret og handler på muligheder og faresignaler, når vi ser dem
  • Fuld åbenhed. Omkring viden, tilgange, resultater m.v.
  • Inddragelse. Det bedste SEO-samarbejde opstår, når vi udfordrer hinanden

Abonnement eller klippekort

Som kunde har du mulighed for enten at købe klippekort eller tegne en abonnementsløsning med et fast antal månedlige timer.

I de fleste situationer anbefaler vi abonnement, da SEO er en kontinuerlig proces, som kræver løbende tilpasning. Dog kan klippekortet være en mere oplagt løsning, hvis du ønsker hjælp til et afgrænset område inden for SEO.

Gennem processen har vi dialog om vores arbejde med din søgemaskineoptimering. Dette sikrer vi gennem en fast månedlig status over vores arbejde og resultater. Samtidig vægter vi et tæt løbende samarbejde, hvor du kan komme i direkte kontakt med specialisterne på dit projekt.

Interesseret i et samarbejde med os? Kontakt os her og lad os tage en snak om dine muligheder.

Struktureret data

Internettets næste tidsalder – Web 3.0. – byder på et væld af spændende muligheder med semantisk SEO. Struktureret data (herunder bl.a. Schema) er byggestenene, som mange virksomheder indtil videre kun bruger ganske begrænset.
Hos OnlinePartners har vi stor erfaring med identificering af potentielle typer struktureret data, samt korrekt implementering af disse.

Eksempel på anvendelse af struktureret data:

Læs mere om mulighederne med struktureret data her

Førstepladsen i Google

Der er flere hundrede faktorer, som har indflydelse på, hvem der tager førstepladsen i Google.

Helt kogt ned handler SEO dog om én simpel ting: Du skal give brugerne det, de efterspørger. For når brugerne finder, hvad de har brug for på din side, bliver de glade... Og når brugerne bliver glade, bliver Google glad - og belønner dig med bedre placeringer i søgeresultaterne.

Når toppositionen er vundet, handler det om at fastholde den. Dette er en evig kamp. Du vil nemlig altid være i konkurrence med andre, som også kæmper om pladsen. Hos OnlinePartners betragter vi derfor SEO som en løbende proces, hvor vi må tilpasse os et marked i konstant forandring.

... Og som om det ikke var nok, så bliver Google-søgemaskinen også mere og mere sofistikeret, som årene går. I takt med dette lægger de mere vægt på nogle ting - og mindre vægt på andre. De seneste år har der således bl.a. været en trend mod, at Google i stigende grad favoriserer sider med dybt og gennemarbejdet indhold, engagement, mobilvenlighed og indgående links af høj kvalitet.

Som et ambitiøst SEO-bureau anser vi det som vores fornemste opgave at være på forkant med denne udvikling: Det giver nemlig dig de bedste forudsætninger for, at fokus bliver lagt de rette steder.

Få et uforpligtende tilbud på SEO:

Inkl. gratis potentialeanalyse

Rune Hansen
On-page kontakt

Mød vores team

Meet out team